Otokar, ilk ağır sınıf paletli insansız kara aracı "Alpar"ı tanıttı

TAKİP ET

Türkiye'nin global kara sistemleri üreticisi Otokar, Sakarya fabrikasında ürettiği ilk ağır sınıf paletli insansız kara aracı ALPAR'ın yanı sıra, Türkiye'nin ilk yerli motorlu zırhlı aracı 'ARMA II' ve keşif gözetleme aracı AKREP II R'yi tanıttı. Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, "Otokar olarak öncelikli hedefimiz ihracatımızı arttırmak, teknoloji transferi ile yurt dışında yerel ortaklarla ortak üretim konularındaki fırsatları değerlendirerek ülke ihracatına katkımızı sürdürmek" dedi.

Türkiye'nin global kara sistemleri üreticisi Otokar, Sakarya fabrikasında ürettiği ilk ağır sınıf paletli insansız kara aracı ALPAR'ın yanı sıra, Türkiye'nin ilk yerli motorlu zırhlı aracı 'ARMA II' ve keşif gözetleme aracı AKREP II R'yi tanıttı. Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, "Otokar olarak öncelikli hedefimiz ihracatımızı arttırmak, teknoloji transferi ile yurt dışında yerel ortaklarla ortak üretim konularındaki fırsatları değerlendirerek ülke ihracatına katkımızı sürdürmek" dedi.

Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, bugün Sakarya’daki fabrikasında basın toplantısı düzenledi. Toplantıda savunma sanayiindeki yeni araçlar tanıtıldı. Toplantıya Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç de katıldı.  

"ASKERİ ARAÇLARIMIZ 5 KITADA 40’TAN FAZLA DOST VE MÜTTEFİK ÜLKEDE GÖREV YAPIYOR"

Sahip olduğu tasarım, geliştirme, teknoloji ve mühendislik kabiliyetleriyle Otokar'ın küresel ölçekte dünya devleriyle yarıştığını belirten Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, 2022 yılında dünya savunma sanayii harcamalarının yüzde 3,7 arttığını belirterek şunları söyledi: 

"Global pazarlarda Türk savunma sanayii, ürettiği ürünler ve araçlarla dünya genelinde büyük bir takdir topluyor. Türkiye'nin global kara sistemleri üreticisi olarak, bu başarıda önemli bir rolümüz var. 60’ıncı kuruluş yılımızı kutladığımız 2023’e kadar Türkiye’nin ilk zırhlı araç üretiminden ilk milli ana muharebe tankına kadar gurur duyduğumuz pek çok projeyi başarıyla hayata geçirdik. Bugün, askeri araçlarımız 5 kıtada 40’tan fazla dost ve müttefik ülkede görev yapıyor. İştirak şirketlerimizle birlikte ciromuzun yüzde 73’ünü ihracat oluşturuyor. 2022 yılında savunma sanayii ciromuz içinde ihracatın payı ise yüzde 99 olarak gerçekleşti. Otokar, ürünlerinin yanı sıra bugün artık dünyada teknoloji transferi ve yerel üretim kabiliyetiyle de ön plana çıkan bir şirket. 

"SON 10 YILLIK AR-GE HARCAMAMIZ 2,1 MİLYAR TL"

Kara sistemlerinde yeni teknolojileri hayata geçiriyor ve sektörde öncü bir rol üstleniyoruz. Ürünlerimiz, global ölçekteki bilgi birikimimiz, mühendislik başarımız, Ar-Ge ve teknoloji kabiliyetimiz bizi savunma sanayii alanında global bir oyuncu haline getirdi. Üstün tasarım, test ve üretim kabiliyetlerimiz sayesinde, kullanıcılarımızın sürekli değişen gereksinim ve ihtiyaçlarına hızlı cevap verebilme yeteneğine sahibiz. Ciromuzun yüzde 7’sini araştırma geliştirme faaliyetlerine ayırıyoruz. Son 10 yıllık Ar-Ge harcamamız 2,1 milyar TL’ye ulaştı. 600’den fazla Ar-Ge Merkezi çalışanımızla yeni projeler ve çözümler üzerinde çalışarak, modern orduların ihtiyaçlarına cevap verecek araçlar geliştiriyoruz.”   

“HEDEFİMİZ ÖNCELİKLE İHRACATI ARTTIRMAK” 

Global kara sistemlerindeki önde gelen tedarikçiler arasındaki yerini sağlamlaştırdığını belirten Görgüç şirket hedeflerine ilişkin şunları söyledi:

“Otokar olarak öncelikli hedefimiz ihracatımızı arttırmak, teknoloji transferi ile yurt dışında yerel ortaklarla ortak üretim konularındaki fırsatları değerlendirerek ülke ihracatına katkımızı sürdürmek. Her zaman olduğu gibi ürün, kabiliyet ve imkânlarımızı Türk Silahlı Kuvvetleri ve güvenlik güçlerinin faydasına sunmaya devam etmeyi, bunu yaparken global pazarlarda kullanıcı beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda yenilikçi ürün ve hizmetler sunmayı amaçlıyoruz.” 

Otokar basın toplantısında Türkiye’nin modern test merkezlerini ve kabiliyetlerini barındırdığı belirtilen Ar-Ge Merkezi'nin de tanıtıldığı basın toplantısında, burada geliştirilen yeni ürünleri hakkında bilgi verildi.

TÜRKİYE’NİN İLK AĞIR SINIF PALETLİ İNSANSIZ ZIRHLI ARACI: ALPAR 

Toplantıda tanıtımı yapılan Otokar’ın en önemli yeni aracı ağır sınıf paletli insansız zırhlı aracı ALPAR oldu. ALPAR'ın silahlı kuvvetlerin robotik ve insansız kara aracı ihtiyacını karşılamak üzere, muharebe sahasında insanlı ve insansız unsurlarla beraber görev icra edebilecek şekilde insansız bir platform olarak Otokar tarafından geliştirildiği belirtildi. 15 ton azami yüklü ağırlığa sahip araç, sahip olduğu otonom sistemler ve yapay zeka sistemleriyle şu konulara çözüm bulmayı hedeflediği bildirildi:

"- Muharebe sahasında personel riskini azaltmak. 

- Yapay Zeka ve veri analitiğinin kullanılmasıyla sahadaki personel sayısını azaltarak, başta rutin görevler olmak üzere görevlerin başarısını artırmak. 

-İnsansız Hava Araçları ve muharebe sahasındaki diğer unsurlar ile haberleşerek muharebe sahasındaki etkinliği arttırmak."

İNSANSIZ OLARAK TASARLANMIŞ İLK AĞIR ARAÇ “ALPAR”

Araç ile ilgili verilen bilgilere göre, insansız olarak tasarlanmış ilk ağır kara aracı olan ALPAR, Türkiye savunma sanayisi için bir ilk olma özelliğini taşıyor. Seri hibrit elektrikli tahrik altyapısına sahip, tamamen sessiz görev yapabilen araç otonom ve uzaktan komuta ile görev yapabilme özelliğine sahip. ALPAR düşük termal izi, uçakta taşınabilme özelliği ve hızlı değiştirilebilen batarya altyapısı ile dikkat çekti. Ayrıca ALPAR, bünyesinde taşıyabildiği bir mini insansız kara aracı sayesinde görev kabiliyetini de arttırıyor.  
 
İleri keşif ve gözetleme gibi görevler ile ateş destek aracı, lojistik destek aracı, hava savunma aracı, tanksavar aracı gibi farklı görevlere uygun modüler bir tasarıma sahip araca ilişkin Genel Müdür Görgüç, "Otokar olarak ALPAR ile teknolojik yenilikleri takip ederek Türk savunma sanayimize yönelik yenilikçi bir çözüm sunmaktan gurur duyuyoruz” dedi.

TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ MOTORLU 8x8 ZIRHLI ARACI: ARMA II  

Tanıtımı yapılan bir diğer araç ise klasik muharebe koşullarının yanında, sıkça rastlanan asimetrik tehditleri de göz önüne alınarak geliştirildiği kaydedilen ARMA II 8x8 zırhlı aracı oldu. ARMA II'nin, dünyada kendi sınıfındaki en yüksek balistik, mayın ve el yapımı patlayıcı (EYP) korumasını, yüksek arazi kabiliyeti ile birlikte optimum şekilde sunduğu belirtildi. 40 ton azami yüklü ağırlığa sahip olduğu ifade edilen ARMA II'nin, daha fazla taşıma kapasitesi, daha fazla koruma özelliklerinin yanı sıra 120mm kalibreye kadar ağır silah sistemlerinin entegrasyonuna imkan verdiği belirtildi.

Araçla ilgili verilen bilgilere göre; ARMA II, Türkiye’nin ilk yerli motorlu 8x8 zırhlı aracı olma özelliği taşıyor. Yüksek teknolojiye sahip bir araç olan ARMA II için 12,7 litre, 6 silindirli, turbo dizel,720 BG gücündeki yerli motor kullanıldı. Üç yıllık çalışma süresince motorun araç üzeri testleri yapıldı, sistem seviyesi kalifikasyonları tamamlandı, seri üretime hazır hale getirildi. Böylelikle ağır sınıf bir 8x8 zırhlı aracın yerli motorlu olarak Türkiye’de tasarlanma ve üretilme kabiliyeti ülkeye kazandırıldı. Otokar, ARMA II’de dışa bağımlılığı azaltmak amacıyla kendi kaynaklarıyla tasarladığı ve ürettiği transfer kutusunu ve süspansiyon sistemini kullandı. Soğutma paketi de dahil olmak üzere milli tasarım ve yerli üretim alt sistemleri tercih etti.

Modüler bir platform olarak tasarlanan ARMA II, zırhlı personel taşıyıcı araçtan keşif aracına; komuta kontrol aracından muharebe sahası kurtarma görevlerine kadar pek çok farklı göreve uygun bir platform. Büyütülebilen gövde ana yapısının sağladığı ilave hacim ile hem bakım-onarım hem de ambulans gibi çeşitli görevleri de yerine getirebilen sınıfının en üstün aracı olma özelliğini taşıyor.  

ZORLU TESTLERDEN GEÇEN ARMA II, YÜKSEK SATIŞ ADEDİNE ULAŞTI
 
Bugün sınıfında dünyanın önde gelen zırhlı muharebe araçlarından biri olarak kabul edilen ARMA II'nin, bataklıklardan çöllere, yoğun kış şartlarından tropik iklimlerine kadar dünyanın pek çok coğrafyasında farklı kullanıcıların zorlu testlerinden geçtiği belirtildi. Dünyadaki benzerlerinden farklı olarak çok kısa bir sürede çok farklı iklim ve arazi deneyimleri elde etti ve yüksek satış adedine ulaştı. ARMA II, Otokar’ın kullanıcılarının gerçek kullanım şartlarında elde ettiği verilerden, kullanıcıların verdiği geri bildirimlerden ve üretimde elde ettiği deneyimler ile geliştirildi. Halihazırda 500’den fazla Otokar ARMA aracı dünyanın farklı ülkelerinde değişik görevlerde kullanılıyor.  

KEŞİF VE GÖZETLEME GÖREVİ İÇİN “AKREP II R” 

Otokar, düşük silueti, çevikliği ve arazi kabiliyeti ile kullanıcıların dikkatini çeken AKREP II R’nin yeni varyantı AKREP II R’yi de tanıttı. Araçla ilgili verilen bilgilere göre, ileri keşif ve gözetleme aracı olarak geliştirilen araç, düşük silueti ile muharebe sahasına yakın bölgede keşif ve gözetleme faaliyetlerini kolaylıkla icra edebilecek, aynı zamanda elde ettiği bilgiyi muharebe sahası yönetim sistemi ile üzerindeki uydu haberleşme sistemi sayesinde bir komuta kontrol merkezine gönderebilecek kabiliyete sahip. Keşif ve gözetleme sistemi, gövde içerisine gömülmüş yükselen direk sayesinde, kullanılmadığında tamamen aracın içine gizlenebilecek şekilde entegre edilmiştir. Ayrıca uzaktan komutalı silah sistemi sayesinde yakın muharebe sahasında kendini koruma ve/veya tespit edilen hedefleri imha görevlerini yerine getirebiliyor. 3 personel kapasitesine sahip araca eklenebilecek KBRN koruma donanımı, yardımcı güç grubu ve diğer destek ekipmanları sayesinde, araç personeli muharebe sahasında günlerce görev yapma kabiliyetine sahip oluyor. 

Basın toplantısında tanıtılan bir diğer araç ise COBRA II oldu. Kendi sınıfında dünyanın en çok tanınan ve tercih edilen zırhlı aracı olan COBRA ailesinin yeni üyesi COBRA II, kısa sürede yüksek taşıma kapasitesi ve yüksek koruma seviyesi ile modern orduların öncelikli tercihleri arasına girdi. COBRA II, 12 farklı ülkede aktif olarak kullanılıyor.  

 

OTOKAR Alpar insansız kara aracı